Menu

Klanten Service

Ruilen & Retourneren

  • Binnen hoeveel dagen moet ik retourneren?

    Als het artikel dat je besteld hebt, toch niet helemaal aan jouw verwachtingen voldoet, mag je haar natuurlijk retourneren.
    Ongewassen, ongedragen, onbeschadigde artikelen met originele labels artikelen mag je binnen 30 dagen retourneren. 

  • Hoe kan ik mijn items retourneren met PostNL?
    1. Vouw het artikel op – indien mogelijk – in de originele verpakking. Bescherm het artikel goed, want wij zijn niet aansprakelijk voor beschadiging van een geretourneerd artikel.
    2. Vergeet niet het retourformulier in te vullen en bij te voegen.
    3. Plak de retoursticker op het pakket.
    4. Verstuur jouw retourzending als pakket met Track & Trace code en liever niet als poststuk. Of anders met de ophaal of wegbreng service van

    Onze ervaring is dat poststukken nog wel eens kwijtraken bij Post NL en kwijtgeraakte retouren kunnen wij niet crediteren.

  • Returnista retourservice

    Hoe werkt het ophalen van je pakket?
    • Vul het retourformulier in
    • Ga naar studioanneloes.returnista.nl
    • Plan daar je ophaalafspraak in
    • Laat je pakket thuis of op een ander adres ophalen
    • Je hebt geen etiket of printer nodig
    • Kies zelf een dag & tijdvak die jou het beste uitkomt
    • Eenvoudig betalen via iDEAL
    • Retourkosten: €5,95
    Hoe werkt de betaling? 
    De retourkosten met Returnista binnen Nederland voor het ophalen en wegbrengen bedragen €5,95. Na bevestiging van je ophaalafspraak, ontvang je een Tikkie via SMS op het door jou opgegeven mobiele nummer om de verzending te betalen. Na betaling van je Tikkie is de afspraak definitief en zal de bezorger het pakketje bij je ophalen. Je hoeft hiervoor geen label uit te printen, de bezorger zorgt dat het juiste label op je pakketje komt. 
    Hoe werkt het wegbrengen van je pakket?
    Als je er voor gekozen hebt om je pakketje zelf weg te brengen, dan ontvang je na het betalen een mail van Returnista met een retourlabel. Je kunt vervolgens je pakket zelf wegbrengen naar een door jou gekozen DHL of UPS punt. 

    Heb je eventueel vragen over je retourzending via Returnista? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice.


  • Moet ik retourkosten betalen?

    Retourkosten zijn altijd voor eigen rekening omdat we het milieu zo min mogelijk willen belasten.

  • Binnen welk termijn wordt mijn retourzending verwerkt?

    Wij behandelen de retourzending uiterlijk binnen 5 werkdagen na ontvangst.
    Daarna kan het 2-3 werkdagen duren voordat de bank het heeft verwerkt en het terug op je rekening staat.

  • Hoe werkt de terugbetaling?

    Wij betalen het retourbedrag terug via de door jou gekozen betaalmethode.
    Dus als je bijvoorbeeld met iDeal hebt betaald, dan zal onze betalingsprovider Ingenico het retourbedrag ook via iDeal terugstorten.

  • Kan ik een besteld item omruilen?

    Ruilen is helaas niet mogelijk.
    Wil je een andere kleur of maat van hetzelfde artikel, of een geheel ander artikel ontvangen, dan verzoeken we je een nieuwe order te plaatsen.

  • Wat moet ik doen als ik een verkeerd item of verkeerde maat geleverd heb gekregen?

    Oeps kan gebeuren, we doen ons uiterste best! Neem dan contact op met onze klantenservice.
    Wij zenden je dan een gratis retourlabel toe en zorgen dat je z.s.m. het juiste artikel ontvangt.

  • Wat moet ik doen als ik een klacht heb?

    Op grond van de wet moet een artikel in goede staat verkeren en bij normaal gebruik naar behoren functioneren.
    Hier is geen vaste termijn aan gekoppeld.
    Dit hangt af van de gebruiksduurverwachting bij de aanschaf.
    Van sommige artikelen mag meer worden verwacht dan van andere artikelen.
    Als je een artikel hebt dat binnen de toepasselijke garantietermijn niet goed functioneert, dan zoeken wij zo snel mogelijk naar een passende oplossing, bijvoorbeeld door het artikel te repareren of te vervangen.
    Je kunt je klacht in dit geval aanmelden via webshop@studioanneloes.nl.
    Is het probleem veroorzaakt door je eigen schuld, of heb je het product normaal gebruikt maar is het gewoon versleten, dan heb je geen recht op vervanging of teruggave van het geld.
    Als je het product in een winkel gekocht hebt, dan graag terug naar de winkel van aankoop.
    Daar helpen ze je dan verder met de klacht.